RNDr. Katarína Šterbáková, PhD.
|
![]() |
- Aktuálna pedagogická činnosť:
- Špeciálne praktikum z fyziky 1
1. stupeň - Elektrina a magnetizmus
1. stupeň - Netradičné experimenty
1. stupeň - Vybrané kapitoly z biofyziky
1. stupeň - Základy biofyziky
1. stupeň - Špeciálne praktikum školských pokusov 1
1. stupeň - Seminár k záverečnej práci
1. stupeň - Fyzika tuhých látok
2. stupeň - Špeciálne praktikum z fyziky 2
2. stupeň - Špeciálne praktikum z fyziky 3
2. stupeň - Diplomový seminár z fyziky
2. stupeň
- Výber z publikačnej činnosti:
- ŠTERBÁKOVÁ, K., Zentková, A., Zentko, A.: The Barkhausen effect and the anomalous magnetization losses in metallic ferromagnets IN: Czechoslovak J. of Physics, Volume 54, 2004, Supplement D, Part I, pp. D55- D58, ISSN 0011-4626
- ŠTERBÁKOVÁ, K., BIRČÁK, J., BENCA, V. : Elektrina a magnetizmus v príkladoch a otázkach. FHPV PU Prešov 2003. 205 s. (Učebné texty pre študentov fyziky), ISBN 80-8068-225-9
- ŠTERBÁKOVÁ, K.,: Influence of hydrogenation – dehydrogenation process on internal stresses and Barkhausen noise of Fe-Cr-B amorphous alloy In: Zborník z konferencie, XIII. DIDMATTECH 2001, FHPV PU Prešov, časť 1, 2001, FHPV PU, ISBN 80-8068-006-X, s. 109-113
- ŠTERBÁKOVÁ, K.: Internal stresses, magnetic properties and Barkhausen noise of hydrogenated Fe-based amorphous alloy In: Acta facultatis studiorum Humanitatis et Naturae Universitatis Prešoviensis, Prírodné vedy, matematika – fyzika – technická výchova, Ročník XXXIV, Prešov 2000, s.105-111, ISBN 80-8068-016-7
- ŠTERBÁKOVÁ, K., 2007: IT v diagnostickej technike so zameraním na zdravie človeka. Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Przemyślu – Fundacja Rozwoju Nowych Technologii i Zasobów Ludzkich w Przemyślu, Międzynarodowa Sesja Naukowa pod hasłem „Środowisko i technologie informatyczne a zdrowie człowieka”, Przemyśl, 5. júna 2007. Poľsko.
- ŠTERBÁKOVÁ, K.: INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES IN THE SYSTEM OF EDUCATION IN PHYSICS. In: Sbirnik naukovych prac Mižnartodnoi naukovo-praktičnoi konferencii: Informacijno-komunikacijni technológii navčannia. Častina 2. Umaň: Umaňskij deržavnij pedagogičnij universitet i. P. Tičini. Umaň 2008. Ukrajina. s. 7-9. ISBN 978-966-2113-36-5.
- ŠTERBÁKOVÁ, K. : Podkapitola v učebnici – 7.4 Prírodovedný informačný servis – fyzika 6.2.3 Praktická ukážka využitia Internetu vo výučbe fyziky In: Fazekašová a kol. Informačné a komunikačné technológie vo vzdelávaní učiteľov prírodovedných predmetov, FHPV PU: Prešov, strany str.199 – 203 , 2005, ISBN 80-8068-375-1
- ŠTERBÁKOVÁ, K.: Kapitola v učebnici – 6.2.3 Praktická ukážka využitia Internetu vo výučbe fyziky In: Fazekašová a kol. Informačné a komunikačné technológie vo vzdelávaní učiteľov prírodovedných predmetov, FHPV PU: Prešov, strany 169-179, 2005, ISBN 80-8068-375-1
- ŠTERBÁKOVÁ, K.: METODY AKTYWIZACJI DZIALALNOSCI POZASZKOLNEJ UCZNIOW (Aktivizačné metódy mimoškolskej záujmovej činnosti žiakov). Międzynarodowa konferencja Naukowa pod hasłem „Człowiek w procesie wychowania. Wspolczesne dylematy pedagogiki”. Lublin 2008. Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji, Lublin 2008. Poľsko. S.107-118. ISBN 978-83-925024-7-0 AEC
- ŠTERBÁKOVÁ, K.: Information and communications technologies in after school activities. Praca socjalna : konferencje naukowe Wyzszej szkoly ekonomii i innowacji w Lublinie. – Lublin : Wyzsza szkola ekonomii i innowacji w Lublinie, 2008. – ISBN 978-83-927994-1-2. – P. 137-140/ 2009 AFC
- Účasť na riešení vedeckých projektov za posledných 10 rokov:
- TEMPUS Projekt Science Teacher Training 2000, číslo projektu 09272-95
- KEGA 3/102803 „Informačné a komunikačné technológie vo vzdelávaní učiteľov prírodovedných predmetov“, číslo projektu 3/102803
- Projekt ESF. Univerzitný vedecký park Technicom pre inovačné aplikácie s podporou znalostných technológií, ITMS 26220220182. OPVaV/8/2013 doba riešenia projektu 2013/2015- odborný pracovník
- KEGA 04/2012 Optimalizácia aplikácii inovačných technológii v graduálnej príprave budúcich učiteľov. Doba riešenia projektu: 2012-2014
- Štrukturálne fondy EÚ, ITMS: 26220220003. Vplyv teplomerov a magnetických senzorov na báze chalkogenidov pre praktické aplikácie. Doba riešenia 12/2009 – 11/2011
- KEGA 4/2013: „Metodika implementácie interaktívnej tabule pri vzdelávaní ku kompetenciám v príprave učiteľov techniky, fyziky a matematiky pre nižšie sekundárne vzdelávanie“. Doba riešenia 2013-2015
- KEGA 001PU-4/2016: Optimalizácia aplikácií informačno-komunikačných technológií v graduálnej príprave budúcich učiteľov. Doba riešenia projektu: 2016-2018